Představitelé brněnských firem diskutovali o hledání a lákání nových zaměstnanců

Ve čtvrtek 2. června 2016 se v netradičním prostředí Dopravního hřiště Riviéra Brno uskutečnil workshop s názvem „Čím přilákat (nejen) IT specialisty do Vaší firmy?". Město Brno a společnost Deloitte touto akcí reagují na zvyšující se nedostatek kvalifikované pracovní síly v brněnských firmách, zejména v oblasti informačních technologií. Cílem je hledat možnosti, jak tuto situaci společně se soukromým sektorem řešit. Zástupci společnosti Deloitte seznámili téměř 70 účastníků, převážně HR manažerů a personálních agentur, s novými trendy v oblasti řízení lidských zdrojů. Představitelé významných brněnských firem se v rámci panelové diskuse podělili o své zkušenosti při hledání nových zaměstnanců.

MMB, workshop

Brno se profiluje jako centrum vědy, výzkumu a inovací. Vedle významných výzkumných center zde působí velké množství firem s mezinárodním přesahem. Město se také v poslední době stává vyhledávanou destinací pro investory v oblasti sektoru sdílených podnikových služeb. Tyto společnosti kladou na své potenciální zaměstnance často specifické požadavky, například jazykovou vybavenost vyžadující kombinace méně obvyklých jazyků. Jako jedna z možností při řešení nedostatku lidských zdrojů v regionu se jeví obsazování těchto pozic zahraničními pracovníky. Právě zaměstnávání zahraničních odborníků byla věnována velká část workshopu. Město Brno a další instituce v regionu tyto snahy dlouhodobě podporují prostřednictvím nejrůznějších aktivit. Velmi užitečná je v této oblasti činnost Brno Expat Centre.

Při hledání talentů Brno soupeří s jinými, nejen středoevropskými městy, a je nutno proto zvolit koordinovaný přístup a nastavit vhodné marketingové nástroje, které efektivně představí atraktivitu města/regionu této cílové skupině. V rámci workshopu byl prezentován společný marketing (regionální brand) sloužící k lákání talentů do Jihomoravského kraje či možnosti spolupráce firem s akademickou sférou. Představena byla mimo jiné zajímavá iniciativa CzechiTas zaměřená na podporu dívek a žen rozvíjet své dovednosti v oblasti informačních technologií.

Firmy dostaly možnost předat městu cennou zpětnou vazbu, která umožní zaměřit další workshop na propracování konkrétních nástrojů. Už nyní je jasné, že je nejvyšší čas začít se změnami ve vzdělávacím systému z dlouhodobého hlediska.

Ing. Lucie Mezníková
Kancelář strategie města MMB

Vyšlo v Brno Business & Style

Související články:

Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou

Kvalita zdravotní péče a hodnota poskytovaná pacientům jsou měřeny nejen úspěchem nabízených léčebných metod, ale také pověstí v odvětví. Lema Dental Clinic zaznamenala mimořádný úspěch získáním ocenění „Nejlepší zubní klinika v Evropě“ v roce 2023. Nacházející se v srdci Istanbulu, Lema Clinic obdržela toto prestižní ocenění jako důkaz svých vysokých...