ROP Jihovýchod podpoří dotací 66,6 milionu korun 16 nově schválených projektů z oblasti služeb cestovního ruchu. Mimo jiné půjde o společný regionální marketing mikroregionu Modré Hory (Bořetice, Kobylí, Němčičky, Velké Pavlovice a Vrbice). Jihomoravský kraj s pomocí devítimilionové dotace posílí marketingovou prezentaci jižní Moravy v Rusku a Polsku, odkud přijíždí stále více návštěvníků. Propagaci kraje v zahraničí posílí i aktivity Centrály cestovního ruchu – jižní Morava. Na turisty z Německa, Itálie, Rakouska a Velké Británie je zaměřen projekt nazvaný Zaujměme nově zahraniční destinace. Vznikne patnáct produktových balíčků v tištěné a elektronické podobě, zaměřených na tři témata: vinařství a gastronomii, relaxaci a kulturu a historii a kulturu.
Muzeum města Brna získalo čtyřmilionovou dotaci na propagaci hradu Špilberk a jeho nabídky výstav a expozic. Vzniknou nové propagační materiály, venkovní a mediální reklama a nové internetové stránky s virtuální prohlídkou hradu. Město Brno dostane 9,5 milionu korun na mezinárodní divadelní festival Divadelní svět Brno. Mezinárodní přehlídky divadel a pouličních skupin tak získají krytou mobilní scénu s technickým vybavením a mediální a marketingovou podporu.
V oblasti dopravní infrastruktury byly schváleny dva projekty Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje. Nový most s ocelovou nosnou konstrukcí nahradí díky 91milionové dotaci starý most přes železniční trať v Modřicích. Moravský Krumlov v okrese Znojmo se dočká s podporou téměř 72 milionů korun rekonstrukce průtahu městem. Dalších zhruba 120 milionů korun by se mělo rozdělit na cyklostezky a 200 milionů korun na pořízení ekologických autobusů.
Kompletní seznam příjemců dotací naleznete na stránkách www.jihovychod.cz.