IKEA Brno v létě proměnila 30 pokojů na míru jihomoravským zákazníkům
Brno, 29. srpna 2011 - Brněnská IKEA o prázdninách inovovala více než 30 předváděcích pokojů. Letos poprvé design přizpůsobila na míru jihomoravských zákazníků. Díky unikátnímu průzkumu je totiž IKEA Brno schopna reagovat na potřeby typického návštěvníka obchodního domu. Tím je žena ve věku do 40 let, žijící s rodinou převážně v bytě o rozloze méně než 75 m2.
V letošním roce provedla IKEA Brno dotazníkové šetření mezi více než 250 zákazníky, v rámci kterého sebrala podrobné údaje o domácnostech. Statistická data doplnila množstvím fotografií z domovů obyvatel jižní Moravy. Na základě tohoto průzkumu byly v průběhu léta přestavěny vybrané předváděcí pokoje, aby lépe odpovídaly podmínkám českých zákazníků.
„Přes prázdniny již tradičně dochází k razantním přestavbám. Měníme především dekorace, ale často přistupujeme i ke stavebním úpravám dispozic pokojů. Letos je zásadní změnou, že nepostupujeme podle centrálních plánů ze Švédska, ale pokoje přizpůsobujeme přímo potřebám našich zákazníků,“ sdělila Dagmar Juřičková, marketingová manažerka IKEA Brno. „Životní situace a možnosti bydlení jsou přirozeně u Čechů a u obyvatel severských zemí odlišné. Právě to bylo impulsem pro zjištění podmínek v tuzemských domácnostech prostřednictvím průzkumu,“ dodala Jiřičková.
Třicítka předváděcích pokojů byla inovována v průběhu celého léta. Délka přestavby jednoho pokoje trvala zhruba jeden týden, v případě nutných stavebních úprav až dva týdny. V každém pokoji je použito až šest základních kusů nábytku, které jsou doplněny o bytové dekorace. Při výběru produktů je vždy dodržována stanovená cenová hladina, která odpovídá příjmům zákazníků IKEA Brno. Průzkum ukázal, že domácnosti na jihu Moravy nejčastěji disponují s rozpočtem do 30 tisíc korun.
„Při návrhu zařízení pokojů myslíme na limity domácností a snažíme se jim přinést inspiraci pro lepší bydlení. Například zohledňujeme skutečnost, že 37 % zákazníků se potýká s nedostatkem úložných prostor,“ uvedla Dagmar Juřičková z obchodního domu IKEA Brno. „Nové dekorace pokojů jsou řešeny v souladu s katalogem pro příští rok, který je zaměřen právě na efektivní využití prostoru. Jeho podtitul zní: Domov nemusí být velký, ale chytře řešený,“ doplnila Juřičková s tím, že katalog IKEA 2012 bude distribuován do vybraných domácností až do 4. září 2011.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz