Kreativci do projektu JIC se mohou hlásit už jen do pátku
Brno, 13. ledna 2016 - Už jen posledních pár dní je otevřená kreativní galerie jihomoravských profesionálů z kreativních odvětví. V ní můžou agentury i freelanceři ukázat své portfolio a nepřímo tak vyzvat ke spolupráci. Technologické firmy si z nich následně vyberou kreativce. Brno jim na spolupráci přispěje prostřednictvím JIC kreativní voucher až 100 tisíc korun.
Do galerie na stránkách JIC se můžou hlásit architekti, odborníci na branding, UX i design služeb, copywriteři, marketéři, webdesigneři, průmysloví i grafičtí designeři i lidé věnující se scénografii, hudbě a zvuku nebo videu. „Zaregistroval jsem se, protože je to další z kanálů, kterým se můžu prezentovat. To, že jej spravuje respektovaná organizace a že všichni přihlášení musí splňovat určité podmínky, tomu navíc dává pro potenciální klienty důvěryhodnost. Těším se také na technologické firmy, se kterými mi to umožní spolupráci,“ vysvětluje své motivace průmyslový designér Jan Hřebíček.
Jak na to? Stačí se zaregistrovat na JIC kreativní voucher a vyplnit profil, jehož součástí jsou tři doporučení od zákazníků a pět ukázek realizací pro každou z přihlášených kategorií. Po schválení se profil zobrazí v kreativní galerii. Od 1. února začínají kreativce oslovovat zástupci technologických firem. Jakmile se spolu domluví a připraví návrh spolupráce, vloží na web žádost o voucher. Firma kreativcům zaplatí a-je li mezi vylosovanými, získá až 75 % nákladů zpět.
Podmínkou pro přihlášení kreativce je alespoň pětiletá praxe v oboru a sídlo či působiště na jižní Moravě. V noci z 15. ledna na 16. ledna se galerie uzavře a nebude možné do ní vkládat další informace. Losování podpořených spoluprací se odehraje 27. dubna na JIC.
Kde se vzal JIC kreativní voucher? Jedná se o poukaz na spolupráci firem a kreativců, jehož cílem je podpořit podnikání jihomoravských technologických společností. Brno tak podporuje profesionály z kreativních průmyslů, kteří v jihomoravské metropoli působí. Navazuje na projekt Kreativní Brno, který zmapoval, že ve městě pracuje v kreativním odvětví přibližně každý desátý. „Kreativními vouchery to ale nekončí. V rámci Plánu podpory kreativních průmyslů pokračujeme v revitalizaci městského brownfieldu na kreativní centrum-inkubátor, budeme také iniciovat vznik regionální filmové kanceláře, designcentra, tvůrčích rezidencí nebo založení nových tvůrčích oborů na univerzitách,“ upřesňuje koordinátorka podpory kreativních průmyslů Tereza Chrástová. Brno na JIC kreativní vouchery vyčlenilo 4 miliony korun. Vylosované spolupráce dosáhnou na finanční injekci v hodnotě až 75 % nákladů, maximálně 100 tisíc korun. Podobný projekt se uskutečňuje v České republice poprvé. Více informací naleznete na webu JIC.cz
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz