Brno dá opět miliony korun na podporu spolupráce kreativců a firem
Brno, 9. listopadu 2022 - Celkem čtyři a půl milionu korun dá město Brno na podporu spolupráce kreativních profesionálů a firem z jihomoravského kraje. V osmém ročníku programu Kreativní vouchery Brno, který pro něj vyhlašuje kreativní hub KUMST a inovační agentura JIC, tak podpoří přibližně čtyři desítky projektů.
Nyní odstartovala první fáze programu – až do konce listopadu se mohou na webu kreativnivouchery.cz hlásit kreativci z jižní Moravy, kteří chtějí v rámci programu nabídnout své služby. Podmínkou je pět let praxe, minimálně pět absolvovaných spoluprací a tři doporučení. Z databáze kreativců budou v lednu 2023 vybírat přihlášené firmy ty, kteří jim pomohou třeba k novému designu jejich produktu, vytvoření marketingové strategie či v dalších oblastech kreativních služeb.
„Pokud projekt splní všechna stanovená kritéria, bude součástí losování, které proběhne koncem dubna,“ popisuje harmonogram programu garantka Barbora Netopilová z kreativního hubu KUMST a zdůrazňuje, že voucher mají možnost získat jen některé firmy: „Musí mít sídlo v Jihomoravském kraji a založeny musí být nejpozději do konce července 2022. Voucher může získat pouze firma s potenciálem vlastního produktu či služby. Radost máme, pokud firma tento produkt či službu dokáže nabídnout i v zahraničí, popřípadě jí k tomu může pomoci právě podpora z programu Kreativní vouchery,“ upřesňuje Netopilová.
Jedním z úspěšných kreativců z uplynulého ročníku je třeba Barbora Hlávková, která se specializuje na online marketing. „Velmi děkuji za možnost spolupráce s firmou Discoveryou. Technologická oblast, které se v Discoveryou věnují, pro mě byla v rámci marketingu zcela nová a hodně jsem se tak mohla naučit. Věřím, a máme přislíbeno, že naše spolupráce bude pokračovat i po skončení kreativních voucherů.”
„Brno patří v podpoře kreativních průmyslů k průkopníkům. Kreativní vouchery mají posílit spolupráci firem třeba s designéry, fotografy, videotvůrci nebo marketéry. A výsledky uplynulých ročníků ukazují, že jejich role je v místním rozvoji kreativních průmyslů nesmírně důležitá,“ domnívá se primátorka města Brna Markéta Vaňková, podle které mají firmy možnost vyzkoušet si, že spolupráce s kreativci se jim vyplatí.
Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2015 a inspirovala tím i další kraje. V předchozích sedmi ročnících se zapojilo téměř 800 malých nebo středních firem z jižní Moravy. Poukaz získalo téměř 300 z nich. Proplaceno bylo téměř 25 000 000 Kč.
Zdroj: JIC
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz