Nejstarší loď brněnské flotily Pionýr už dosloužila. Nahradí ji nová loď za téměř patnáct milionů korun nazvaná Lipsko podle jednoho z partnerských měst Brna. Bude dlouhá 25 metrů a široká něco málo přes šest metrů. Staví se od května a v těchto dnech je hotová hrubá konstrukce, tedy těleso lodi s dveřmi a okny. Zbývá dokončit interiér, elektřinu a systémy. Nová loď by měla vyplout už příští rok v dubnu, zřejmě ale dojde ke zpoždění kvůli posunu čištění přehrady. Naposledy vyjela nová loď na přehradu v roce 2006. Do roku 2012 plánuje brněnský podnik pořídit další čtyři nové lodě.
Celý článek...
-
Letní shakespearovské slavnosti Brno 2023
24. ročník brněnské část festivalu na Špilberku zahájí 17.-18.7. léty prověřené VESELÉ PANIČKY WINDSORSKÉ, následovat bude 20. – 23.7. premiéra roku 2023 - komedie JAK SE VÁM LÍBÍ v režii Jakuba Nvoty.
Jihomoravský kraj ve čtvrtek 1. října aktivoval svou datovou schránku a zahájil tak po zkušebním provozu její plnohodnotný provoz. „Aktivaci jsme provedli o měsíc dříve, než stanovuje zákon,“ upozornil ředitel Krajského úřadu Jihomoravského kraje Jiří Crha. Kraj chce podle něj umožnit uživatelům datových schránek, aby si na tento způsob komunikace zvykli ještě před jeho povinným užíváním od 1. listopadu. Ve zkušebním provozu kraj schránku testuje od poloviny července. „Na základě dosavadních zkušeností jsme provedli organizační a technická opatření, proškolili jsme zaměstnance tak, abychom byli na fungování datových schránek dobře připraveni,“ přiblížil ředitel krajského úřadu.
Od 1. října aktivoval svoji datovou schránku také Magistrát města Brna. Vlastní aktivaci předcházelo zapojení Magistrátu města Brna do pilotního provozu a důkladné testování napojení na elektronickou spisovou službu. Teprve po ověření plné funkčnosti bylo přistoupeno k ostrému provozu. Každý, kdo má zřízenu a aktivovánu vlastní datovou schránku, se tedy může obracet na Magistrát města Brna i touto formou elektronické komunikace.
Datové schránky slouží ke komunikaci s orgány veřejné moci i mezi těmito orgány vzájemně. Povinně jej musí od 1. listopadu 2009 používat právě orgány veřejné moci při komunikaci mezi sebou, vůči právnickým osobám, kterým byla datová schránka zřízena ze zákona a vůči těm, kterým byla zřízena schránka na základě jejich vlastní žádosti. Zpráva podaná přes datovou schránku plně nahrazuje doručenou zásilku, a to i do vlastních rukou.
Od 1. října aktivoval svoji datovou schránku také Magistrát města Brna. Vlastní aktivaci předcházelo zapojení Magistrátu města Brna do pilotního provozu a důkladné testování napojení na elektronickou spisovou službu. Teprve po ověření plné funkčnosti bylo přistoupeno k ostrému provozu. Každý, kdo má zřízenu a aktivovánu vlastní datovou schránku, se tedy může obracet na Magistrát města Brna i touto formou elektronické komunikace.
Datové schránky slouží ke komunikaci s orgány veřejné moci i mezi těmito orgány vzájemně. Povinně jej musí od 1. listopadu 2009 používat právě orgány veřejné moci při komunikaci mezi sebou, vůči právnickým osobám, kterým byla datová schránka zřízena ze zákona a vůči těm, kterým byla zřízena schránka na základě jejich vlastní žádosti. Zpráva podaná přes datovou schránku plně nahrazuje doručenou zásilku, a to i do vlastních rukou.

Od 25. září do 4. října se koná jubilejní 15. ročník Brněnských dnů pro zdraví. Tuto nejrozsáhlejší kampaň věnovanou zdravému životnímu stylu každoročně připravuje Kancelář Brno – Zdravé město ve spolupráci s řadou sdružení, škol, sportovních klubů a institucí. Za posledních pět let se jí zúčastnilo přes šedesát tisíc Brňanů všech věkových kategorií. Letošnímu ročníku dominuje nabídka orientovaná na pohyb.

Program Strom života pomáhá od svého vzniku obnovovat barokní ráz krajiny České republiky protkané cestami a alejemi a rozčleněné remízky či loukami. Přispívá také ke zlepšování života ve městech i menších obcích. Nedílnou součástí je od počátku jeho existence důraz na zapojení dobrovolníků – lidí, kteří jsou v kontaktu s místem, kde se má výsadba uskutečnit.

Další informace na www.bkc.cz.
Dvě téměř padesátimetrové tramvaje, které pojmou až čtyři sta padesát cestujících, vyjely na brněnské koleje. Takhle dlouhé soupravy nemá žádné město v České republice. Ještě donedávna to totiž zakazoval zákon, od 15. září mohou do ulic i tramvaje delší než čtyřicet metrů. Dle dopravního podniku už nelze z provozních důvodů zkracovat jízdní interval mezi jednotlivými spoji. Velkokapacitní souprava má tak zamezit přeplnění spojů, hlavně na linkách 1 a 12, které patří k nejvytíženějším ve městě. Každá z dlouhých tramvají měří přesně 46 metrů a 30 centimetrů. Vznikly spojením dvou vozů Vario LF2R a budou jezdit jen v pracovní dny. Při úpravě tramvají byly použity nejmodernější technologie. Nechybí bezbariérový přístup do střední části nebo dvojí vypružení podvozku, které zajistí nižší hlučnost a vyšší pohodlí při jízdě.
Strana 38 z 38